- 2. 1 Performance: App Completeness
- 2. 3 Performance: Accurate Metadata
Guideline 2.1 - Performance - App Completeness
Your app or its metadata does not appear to include final content. Specifically, your app description does not describe the app’s functionality and features.
Next StepsTo resolve this issue, please review your app and metadata to ensure that all of its content is final.
Since your
iTunes Connect status is
Rejected, a new binary will be required. Make the desired metadata changes when you upload the new binary.
NOTE: Please be sure to make any metadata changes to all app localizations by selecting each specific localization and making appropriate changes.
Guideline 2.1 - Performance - App Completeness
We discovered one or more bugs in your app when reviewed on
iPad and
iPhone running
iOS 10.3.3 on
Wi-Fi connected to an
IPv6 network.
Specifically, when we tapped “Ad” and “IAP” buttons in the app, they were unresponsive.
Please see attached screenshots for details.
Next StepsTo resolve this issue, please run your app on a device to identify any issues, then revise and resubmit your app for review.
If we misunderstood the intended behavior of your app, please reply to this message in Resolution Center to provide information on how these features were intended to work.
For
new apps, uninstall all previous versions of your app from a device, then install and follow the steps to reproduce the issue. For
updates, install the new version as an update to the previous version, then follow the steps to reproduce the issue.
ResourcesFor information about testing your app and preparing it for review, please see
Technical Note TN2431: App Testing Guide.
For a networking overview, please review
About Networking. For a more specific overview of App Review’s
IPv6 requirements, please review the
IPv6 and App Review discussion on the
Apple Developer Forum.
Guideline 2.1 - Performance - App Completeness
We are unable to complete the review of your app because one or more of your in-app purchase products have not been submitted for review.
Next StepsTo resolve this issue, please be sure to take action and submit your in-app purchases
and upload a new binary in
iTunes Connect. Learn more about how to
offer in-app purchases in
iTunes Connect Developer Help.
Once you've submitted your in-app purchases and uploaded a new binary, we can proceed with your review.
Guideline 2.3.8 - Performance - Accurate Metadata
We noticed the app icon displayed on the device and the large icon displayed on the
App Store do not sufficiently match, which makes it difficult for users to find the app they just downloaded.
Please see attached screenshots for details.
Next StepsTo resolve this issue, please update the smaller device icon to match the larger
App Store icon. When users search for your app on their devices, they should be able to recognize it from the icon on the
App Store.
ResourcesSince the large app icon will be displayed for your app on the desktop
App Store, we recommend you provide an attractive, original icon that meets the following requirements for both
iPhone/
iPod touch and
iPad apps:
- 512px square (do not scale-up smaller artwork, as this could appear pixelated and blurry)
- 72ppi, RGB, flattened, no transparency
- High quality
JPEG,
TIFF, or
PNG image file format. (ZIP-compressed
TIFF files are not acceptable)
You can also preview image files before submitting them by clicking the filename to view them in a separate window. Note that the small icon that you include inside your app's binary will be used on the
iPhone,
iPod touch, or
iPad Home screen when installed. For more on icon sizes, please review
App Icons on iPad and iPhone.
For resources on creating eye-catching icons, you may want to review the
App Store Product Page information available on the
Apple developer
portal.
これらの添付ファイルは不適切なコンテンツ(ヌード、ポルノグラフィ、不適切な表現など)を表示する恐れがあります。
差出人:アップル
2. 1パフォーマンス:アプリケーションの完全性
2. 3パフォーマンス:正確なメタデータ
ガイドライン2.1 - パフォーマンス - アプリケーションの完全性
アプリやそのメタデータに最終的なコンテンツが含まれていないようです。具体的には、アプリの説明にはアプリの機能と機能は記載されていません。
次のステップ
この問題を解決するには、アプリとメタデータを確認して、すべてのコンテンツが最終的であることを確認してください。
あなたのiTunes Connectステータスが拒否されているので、新しいバイナリが必要になります。新しいバイナリをアップロードするときに、目的のメタデータを変更します。
注:特定のローカリゼーションを選択し、適切な変更を加えて、すべてのアプリケーションのローカリゼーションにメタデータを変更してください。
ガイドライン2.1 - パフォーマンス - アプリケーションの完全性
IPv6ネットワークに接続されたWi-FiでiOS 10.3.3を実行しているiPadとiPhoneでレビューしたときに、アプリで1つ以上のバグが発見されました。
具体的には、アプリ内の「広告」ボタンと「IAP」ボタンをタップすると、反応しませんでした。
詳細は付属のスクリーンショットをご覧ください。
次のステップ
この問題を解決するには、アプリを端末で実行して問題を特定し、アプリを改訂して審査のために再送信してください。
アプリの意図した動作を誤解した場合は、解決センターのこのメッセージに返信して、これらの機能の動作方法に関する情報を提供してください。
新しいアプリの場合は、以前のバージョンのアプリをすべてデバイスからアンインストールしてから、インストールして手順に従って問題を再現してください。アップデートの場合は、新しいバージョンを以前のバージョンのアップデートとしてインストールし、手順に従って問題を再現してください。
リソース
あなたのアプリケーションのテストとレビューの準備については、テクニカルノートTN2431:App Testing Guideを参照してください。
ネットワーキングの概要については、「ネットワーキングについて」を参照してください。 App ReviewのIPv6要件のより詳細な概要については、Apple Developer ForumのIPv6とApp Reviewの説明を参照してください。
ガイドライン2.1 - パフォーマンス - アプリケーションの完全性
1つ以上のアプリ内購入商品が審査のために提出されていないため、アプリの審査を完了できません。
次のステップ
この問題を解決するには、アクションを実行してアプリ内購入を送信し、iTunes Connectで新しいバイナリをアップロードしてください。 iTunes Connect Developerヘルプで、アプリ内購入を提供する方法の詳細をご覧ください。
アプリ内購入を送信して新しいバイナリをアップロードしたら、レビューを続行できます。
ガイドライン2.3.8 - パフォーマンス - 正確なメタデータ
私たちは、デバイスに表示されているアプリのアイコンとApp Storeに表示されている大きなアイコンが十分に一致していないことに気付きました。
詳細は付属のスクリーンショットをご覧ください。
次のステップ
この問題を解決するには、小さいApp Storeアイコンに合わせて小さいデバイスアイコンを更新してください。ユーザーが端末でアプリを検索すると、App Storeのアイコンからアプリを認識できるはずです。
リソース
大規模なアプリのアイコンはデスクトップのApp Storeに表示されるので、iPhone / iPod touchとiPadの両方のアプリケーションで次の要件を満たす魅力的でオリジナルのアイコンを提供することをおすすめします:
- 512ピクセルの広さ(小さなアートワークを拡大しないでください。細かい部分がぼやけて見えます)
- 72ppi、RGB、平坦化、透明度なし
- 高品質のJPEG、TIFF、またはPNG画像ファイル形式。 (ZIPで圧縮されたTIFFファイルは使用できません)
イメージファイルをプレビューする前に、ファイル名をクリックして別のウィンドウに表示することもできます。アプリのバイナリに含まれる小さなアイコンは、iPhone、iPod touch、またはiPadのホーム画面にインストールされたときに使用されます。アイコンサイズの詳細については、iPadとiPhoneの「App Icons」を参照してください。
目を引くアイコンを作成するためのリソースについては、アップルのデベロッパーポータルで提供されているApp Storeの製品ページの情報を参照してください。
これの付随ファイルは不適切な内容です(ヌード、ポルノグラフィ、不適切な表現など)を表示する恐れがあります。
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